Lidé
Mgr. Veronika Kaštovská
Protože jsem humanitně založený člověk, rozhodla jsem se pro speciální pedagogiku na Ostravské univerzitě v Ostravě. Tento obor jsem absolvovala v roce 2013 státní magisterskou zkouškou. Dříve jsem se věnovala práci v rozvojových zemích i pedagogickému působení v Keni. Mám zkušenosti v oblasti bilingvního vzdělávání v České republice. Ráda cestuji a poznávám nová místa na vlastní pěst. Anglický jazyk mi umožňuje rozšiřovat obzory poznání a připadá mi, že předávat jej, je jedna velká a neskutečně zajímavá hra. Vedení a vzdělávání dětí je pro mě možností, jak nahlédnout do hlubin dětské duše, hledat a nalézt společnou řeč a vzájemně se obohacovat. Zajímá mě, co dětem přináší radost, ale i co je trápí. Při práci s dětmi považuji za důležité být důsledná, laskavá a otevřená. Je třeba oceňovat i drobné pokroky a vnímat děti jako individuality, ke kterým je třeba hledat cestu. Nerada vidím sobectví a konzumní způsob života. Líbí se mi citát Alberta Einsteina „Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ Absolvovala jsem vzdělávací kurz Montessori pro věk 0 - 3 a mezinárodně certifikovaný kurz AMI - asistentský kurz pro věk 3 - 6 u trenérky Eliny Rautasalo. Na Montessori pedagogice je mi nejvíce blízké propojení skrze skutečný svět, uspokojení z práce, kterou děti vykonají, nejvíce však jemnost a úcta k lidem, věcem i přírodě, která dnes tolik všude chybí.
Ředitelka mateřské školy (momentálně na mateřské dovolené)
Adéla Očadlá, DiS.
Práce s dětmi je pro mne životní poslání. Naplňuje mne dětská přirozenost, energičnost a zvídavost. Na Montessori pedagogice se mi líbí, že dává dítěti dostatek času a prostoru. Mým hlavním cílem je dát dětem připravené prostředí, a tím dětem umožnit realizovat jejich svobodu, uspokojovat své potřeby a naplno využít jejich absorbující mysl. Mé studium bylo již od začátku zaměřeno na pedagogickou oblast, velmi jsem se věnovala studiu speciální pedagogiky a psychologie. Následně jsem vystudovala vyšší odbornou školu v oboru Předškolní a mimoškolní pedagogiky. Absolvovala jsem mezinárodně certifikovaný kurz AMI - asistentský kurz pro věk 3 - 6 u trenérky Eliny Rautasalo. Zúčastnila jsem se mezinárodně certifikovaných workshopů AMI - Montessori Assistants and Guides Conference, Difficult Behaviour in the classroom, How to Start a Montessori Class a practical training program for Montessori 3-6 guides. A také jsem se zúčastnila kurzu "Dokážeš to sám" - Montessori pro věk 0-3.
V Montessori mateřské škole Campana působím již čtyři roky a mou vizí je, aby naše mateřská škola byla bezpečným místem, kde každé dítě může rozvíjet svůj jedinečný potenciál a objevovat radost z učení. Naše prostředí je místo, kde děti zažívají pochopení, lásku a radost.
"Dítě samo pracuje na vlastním rozvoji. Sbírá okolo sebe materiál a vytváří z něj příštího člověka." Maria Montessori
Zástupkyně ředitelky školy, hlavní Montessori průvodce, lektorka Montessori pracoven
Petra Petřeková
Vyrostla jsem v rodině plné učitelů, kde se neustále řešilo vzdělávání a mě toto téma zůstalo blízké i nadále. Po vystudování oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika jsem žila pár let v zahraničí a tam se také věnovala dětem. Po návratu do Čech jsem zužitkovala své jazykové dovednosti v bilingvním školství.
Význam Montessori pedagogiky mi nejvíce ukázalo mé vlastní dítě, kdy jsem viděla reálné výsledky v praxi již od miminka.
Dává mi velký smysl být dítěti průvodcem a přítelem na cestě životem, než-li autoritou.
Dělá mi radost, že pomocí Montessori vzdělávání a svobody volby již teď společně tvoříme budoucí lepší svět dospěláků.
V Campaně se snažím být pravou rukou jak učitelů, tak asistentů a lidí v kanceláři.
Ráda zastoupím ostatní učitele, přestože sama ještě balancuji mezi prací a mateřskou "dovolenou".
Pedagog, asistentka jednatele
Sára Hutníková
Už od mala jsem měla sen pracovat s dětmi. V rámci studia a praxe jsem si utvrdila, že je to přesně to, po čem toužím. Sledovat to, jak děti rostou a jaké dělají pokroky mne nikdy neomrzí a velmi mě práce s nimi naplňuje. Jejich upřímnost a energie má nevyčíslitelnou hodnotu.
V Montessori pedagogice nejvíce oceňuji individualitu, možnost volby a přípravu jak na další vzdělávání, tak do praktického života. Mé další kroky směřují ke studiu speciální pedagogiky, díky které bych se chtěla co nejvíce přiblížit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve volném čase ráda chodím po horách a sportuji.
Pedagog, Montessori průvodce
Bc. Gabriela Hanáková
"Děti potřebují spíš vzory než kritiku."
Má cesta, která směřovala do školství, nebyla přímá, ale dosti klikatá.
Dlouhou dobu jsem pracovala v jedné z místních mateřských škol. Tam jsem nejdříve působila na pozici asistent pedagoga a jelikož mě práce ve školství oslovila, začala jsem studovat bakalářský obor speciální pedagogika - vychovatelstvi v Praze.
Poté jsem působila v malé vesnické školce, která pracovala s prvky Montessori. Absolvovala jsem kurz Základy Montessori pedagogiky 3-6 let.
Jelikož se nic v našem životě neděje náhodou, začala jsem zvažovat návrat zpět do města, kde jsem dostala nabídku práce v MŠ Campana.
Je to pro mě výzva, protože člověk se má stále co učit a poznávat.
Baví mě děti vzdělávat, předávat vědomosti, dovednosti a zkušenosti, které budou potřebovat v průběhu svého celého života.
Velmi oceňuji komunikaci, protože je důležitým základem dobrého vztahu nejen mezi učitelem a dětmi, ale i mezi učitelem a rodiči.
Věřím, že práce v MŠ Campana mě obohatí o další životní zkušenosti, a že i já budu tvořit důležitý článek v tomto týmu.
Pedagog, Montessori průvodce
Nikola Čermáková
Studovala jsem sociální činnost na střední škole. V prvním ročníku kdy jsme měli poprvé povinnou praxi jsem se rozhodla jít na praxi do MŠ. Nakonec jsem u školky po celou dobu studia střední školy zůstala a získala zde své dosavadní zkušenosti v oboru.
Od té doby jsem si práci s dětmi velmi zamilovala a věděla, že tohle je to, co bych chtěla v budoucnu jako zaměstnání dělat.
Momentálně studuju vyšší odbornou školu se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Tady jsem se poprvé dozvěděla něco víc o Montessori vzdělávání a byla jsem tím naprosto uchvácena.
Jsem svědomitý člověk. Mám otevřenou mysl, laskavý přístup k dětem a zodpovědný přístup k práci s nimi. Individuální přístup k dítěti a respekt k jeho osobnosti jsou za mě klíčem k jejich správnému celkovému vývoji.
Velmi mě práce s dětmi naplňuje jelikož nejen my máme děti co naučit, ale i my se od nich neustále učíme něco nového.
Asistentka pedagoga
Lenka Perničková, DiS.
Vše začalo mou inspirací, tou pro mne byla má maminka, i babička. Byly tou správnou verzí pro definici profese Učitel. Měla jsem možnost už od předškolního věku s maminkou navštěvovat její povolání, vidět svět učitele. Moc se mi to líbilo a rozhodla jsem se, i díky ní, jít tím to směrem. Absolvovala jsem kurz vedoucího pro děti a jezdila na tábory. Moc mne práce s dětmi naplňovala, proto jsem se stala trenérkou baseballového klubu ve Frýdku-Místku a také dětskou trenérkou v tanečním studiu Dancepoint.
Za střední školu jsem si vybrala obor sociální činnost. Ve škole mi mé rozhodnutí potvrdily mé nejoblíbenější předměty speciální pedagogika a psychologie. Po maturitě jsem pokračovala na vyšší odbornou školu, kde jsem vystudovala Předškolní a mimoškolní pedagogiku. A jsem moc ráda, že jsem nahlédla do konceptu Montessori a mohu své zkušenosti svobodně a dobrovolně předat dětem, které to zužitkují a vytváří si díky tomu svět takový, jaký chtějí. Přijdou si na to, kým jsou a čeho všeho jsou schopní a kolik toho dokáží. Za své zkušenosti a možnosti jsem nejvíce vděčná Adélce Očadlé - její přístup, profesionalita, její vzestup a charakter je mi také obrovskou inspirací a vím, že jak tým Campany, tak i děti s rodiči, jsou ve správných rukách.
Pedagog, Montessori průvodce
Bc. Alena Hrůzková
Velký je ten člověk, který neztratil své dětské srdce
Do týmu Campany nastupuji po dlouholetém působení ve školství, kde jsem měla možnost pracovat ve státních i soukromých mateřských školách a také s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
Vystudovala jsem střední pedagogickou školu obor učitelství pro MŠ a vychovatelství, později speciální pedagogiku na pedagogické fakultě v Ostravě.
V posledním roce jsem se více seznámila s principy Montessori pedagogiky a na základě toho absolvovala v Praze kurz – Montessori školka aneb vše, co potřebujete vědět do začátku.
Pevně věřím, že s ostatními členy týmu Campany vytvoříme pro děti podnětné prostředí, ve kterém zažijí pochopení a radost.
Pedagog, Montessori průvodce
Renata Benediktová
Od mého dětství vztah k školnímu vzdělávání i motivací bylo ve volném čase hravou formou zakládat klubovnu pro děti z panelákového sídliště.
Posléze při výchově dvou dcer, které jsem přivedla do skautu a společně se zúčastňovala příprav na tábory, až do konce jejich studijních let na VŠ, jsem se k práci k dětem vrátila jako pečující osoba v dětském klubu Lumpíkov. Zde jsem jako vedoucí příměstských táborů vytvářela programy a doprovodné akce s rodiči.
Po dvou letech začala spolupráce s Montessori školou a následná práce v družině a na příměstských táborech. V Montessori vzdělávání s individuálním přístupem k dětem jsem viděla hluboký smysl a kladný respektující přístup mi otevřel dveře ke speciální pedagogice. Prošla jsem kurzem asistenta pedagoga a svou praxi plnila ve státním školství, ale také s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, ADD a ADHD.
V praxi hodně čerpám z kurzu Respektovat a být respektován.
Ve volném čase ráda chodím po horách, čtu, nebo se rozvíjím v anglickém jazyce.
Asistentka pedagoga
Bc. Matouš Pokluda
Vždy jsem inklinoval k humanitním vědám, a proto jsem si vybral obor Pedagogické Lyceum. V rámci praxe jsem sbíral své první zkušenosti s prací s dětmi ve státní mateřské škole v Místku. Byl jsem velmi potěšen, když se mi po škole naskytla příležitost rozšířit si obzory na poli alternativního školství a sbírat nové zkušenosti právě tady v Campaně.
Zastupující pedagog
Bc. Anna Fialová
Již od dětství jsem věděla, že bych chtěla pracovat s dětmi. Vidět radost v dětských očích je něco, co mě naplňuje. Momentálně studuji učitelství na Ostravské univerzitě obor Pedagogika a Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání a v Campaně jako zastupující učitelka nabírám potřebné zkušenosti a zdokonaluji své dovednosti. Montessori pedagogika mě zajímá již delší dobu a jsem ráda, že mohu pomáhat, když je potřeba.
Zastupující pedagog
Natálie Švestková
Když jsem chodila do mateřské školy, měla jsem úžasné paní učitelky a přála si být jednou jako ony. Vždy jsem se ráda starala a pečovala o ostatní děti. Pomáhala jim a snažila se každému vykouzlit úsměv na tváři. Měla jsem hned jasno, že se chci v budoucnu stát učitelkou, která bude laskavá, starostlivá, pečlivá, respektující, kreativní a zábavná. Pro své budoucí povolání jsem zvolila obor Pedagogické lyceum na soukromé střední škole a pokračovala na vyšší odbornou školu, kde studuji obor Předškolní a mimoškolní pedagogiku. Díky škole jsem absolvovala několik odborných praxí v mateřských školách nejen ve Frýdku-Místku, ale taky v Ostravě. Když jsem poprvé navštívila Campanu, hned jsem si ji zamilovala. Setkala jsem se zde poprvé s Montessori filozofií v praxi. Prostředí, které Montessori MŠ nabízí je pro mě ideálním místem nejen k rozvoji dětí, ale také sebe sama. V roce 2023 jsem absolvovala kurz: Základy montessori 3-6 pod vedením Michaely Willheimové a Hany Gabrielové a stále se v tomto směru vzdělávám a zdokonaluji. Věřím, že se vašim dětem bude v naší mateřské škole líbit tak, jako se líbí mně.
Zastupující pedagog